Mitjançant Auto, el Tribunal Suprem ha refusat que les dades del GPS del vehicle que el treballador utilitza per desenvolupar la seva activitat, puguin servir com a prova del Registre horari obligatori.
Per al Tribunal Suprem, el sistema de control de la jornada per via del GPS, exclou del seu control una part de la jornada que es realitza abans i després d’accedir al vehicle, en el que el GPS està instal·lat.
Quan els treballadors, abans d’accedir al vehicle i activar la seva codificació, accedeixen a les oficines de l’empresa, per recollir documentació, conèixer les rutes o realitzar altres gestions i de la mateixa manera, quan deixen el vehicle, estan desenvolupant la seva jornada laboral i l’empresa està articulant un sistema que ignora i exclou aquests períodes, per la qual cosa el Tribunal considera que el mateix resulta objectivament inadequat, perquè no es idoni per el control total del temps de treball, en tant que el temps que l’empresa exigeix en el torn es mostra superior al permès en el Conveni i no s’està computant en la jornada el temps real de treball.
En consonància amb la primera instància i TSJ País Basc, la pràctica o decisió empresarial relativa a utilitzar el sistema de l’ equip existent en el propi vehicle: sistema de comunicacions de GPRS com sistema de fitxatge no s’ ajusta a la legalitat vigent donat que “no es garantista al ser susceptible d’ alteració per part de l’empresa i per no ajustar-se a la realitat de la jornada efectivament realitzada pels treballadors, donat que només computa una part d’ella, la realitzada en el vehicle (ambulància)”.